این‌بار کوه حتی موش هم نزایید!

دفتر پژوهش‌های مؤسسه کیهان کانال 12 اسرائیل اعلام کرد که این رژیم تصمیم گرفته پاسخی روشن و با قدرت به جمهوی اسلامی بدهد. و مارکو روبیو سناتور جمهوریخواه آمریکایی گفت اسرائیل می‌تواند بدون ورود به حریم هوائی ایران‌، حمله کند.
اما وقتی با واکنش‌های فرماندهان نظامی ایران مواجه شدند که هر تهاجمی به خاک ایران یا یکی از مراکز وابسته در خارج کشور با پاسخی ده‌ها برابر بزرگ‌تر و موثرتر از حمله موشکی قبلی پاسخ داده خواهد شد‌، به‌تدریج و به گونه‌ای چراغ خاموش‌، به اصطلاح فتیله تهدیدات را پایین آوردند.
لات‌بازی‌های اسرائیل
از اینجا به بعد، قضیه اسرائیل مانند لات‌های کتک‌خورده سابق شد که وقتی زورشان نمی‌رسید، برای ضایع نشدن در میان جمع، خود را پشت سر بزرگ‌ترشان پنهان می‌کردند و رجز می‌خواندند و تعدادی از نوچه‌هایشان هم جمع می‌شدند که ظاهرا مانعش گردند. در این ماجرا هم شاهد پیغام‌ و پسغام‌های متعدد برخی سران کشورهای غربی مانند آمریکا، انگلیس و فرانسه و... به نتانیاهو بودیم که پاسخ نظامی نده! کار به جایی رسید که گفتند گویا نتانیاهو دیگر جواب تلفن‌های آنها را هم نمی‌دهد!!


سخن از پاسخ محدود به میان آمد و بی‌بی سی توصیه کرد که اصلا بی‌خیال پاسخ شوند! تا بالاخره از قول برخی مقامات آمریکایی ذکر شد پاسخ اسرائیل، «نمادین» خواهد بود!! 
سرانجام در بامداد 31 فروردین، با صدای آتش پدافند در اصفهان، اخباری انتشار یافت که گویا اسرائیل به ایران حمله کرده است. «ای بی‌سی نیوز» گزارش داد به 9 نقطه ایران حمله کرده‌اند، شبکه خبری فاکس‌نیوز از قول مقامات ارشد آمریکایی گفت‌، حمله اسرائیل به یک پایگاه نظامی در کنار تاسیسات هسته‌ای نطنز انجام شده و اسرائیل توانسته یک هدف اصلی را چندین دفعه بزند که نشان‌دهنده ناکارآمدی سامانه پدافند هوائی ساخت روسیه مورد استفاده جمهوری اسلامی است، گزارش فاکس‌نیوز افزوده بود که اسرائیل در این حمله از موشک و پهپاد استفاده کرده است. 
اما هیچ عکس و تصویری از اثرات حمله یاد شده مخابره نشد! هیچ یک از عوامل رسانه‌های خارجی در ایران علی رغم همه تلاش‌شان برای ارسال عکس و تصویر از تخریب مناطقی توسط موشک‌های اسرائیلی، به هیچ نشانه‌ای دست پیدا نکردند!! مسئولین نظامی ایران اظهار کردند همه ماجرا پرواز ریز پرنده‌هایی بوده که هدف قرار گرفتند. 
شلیک 3 موشک یا یک موشک با یک مورد جعلی 
اما برخی رسانه‌های زنجیره‌ای از جمله شبکه خبری ای‌بی‌سی به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی خبر دادند که در حمله به ایران «سایت راداری پدافند هوائی تاسیسات نطنز هدف سه موشک اسرائیل از یک جنگنده اسرائیلی از خارج ایران» قرار گرفته است. این مقام ارشد آمریکایی افزود‌، ارزیابی‌های اولیه حاکی است که این سایت بر اثر حمله اسرائیل از بین رفته است. اما روز بعد نیویورک تایمز، 3 موشک را به یک موشک تقلیل داد و نوشت: «این حمله، شامل حداقل یک موشک بود که توسط نیروی هوائی اسرائیل شلیک شد و سایت رادار دفاع هوائی در نزدیکی اصفهان را هدف قرار داد.»
اما معلوم نبود این موشک‌ها به کجا اصابت کرده که هیچ نشانی از آن به دست نیامد! متعاقبا مقامات کشورمان هرگونه آسیب به تاسیسات نظامی یا راداری را تکذیب کردند.
رادیو فردا از حمله همزمان اسرائیل به پایگاه‌های ایران در سوریه و عراق و داخل کشور گزارش داد و وب‌سایت اسپکتیتور در گزارشی نوشت‌، اسرائیل همزمان با ایران، حمله‌ای به جنوب بغداد انجام داد و در عملیاتی مجزا، مواضع ارتش سوریه در امتداد مرز آن با اسرائیل را هدف گرفت.
اما از حمله به عراق و سوریه گزارشی به دست نیامد. رسانه‌های مستقل نوشتند اگر در عراق یا سوریه، پایگاهی یا یک مرکز نظامی منتسب به ایران مورد اصابت قرار می‌گرفت، حتما عکس‌ها و فیلم‌هایی از آن مخابره می‌گردید اما هیچ تصویر یا خبری انتشار نیافت!
همان روز بی‌بی‌سی از سوی یکی از عوامل خود در ایران گزارشی انتشار دارد که مدعی بود از نزدیکی تاسیسات اتمی اصفهان در منطقه زردنجان اصفهان است. فردی روی ویدیو صحبت می‌کرد و می‌گفت که «صبح امروز صدای پدافند هوائی آمد ولی هیچ خبری نبود.»
رسانه‌های زنجیره‌ای همچنین تصاویر سیاه و تاریکی از سوی برخی عوامل خود انتشار دادند که مدعی شدند از اصفهان است و روی آن تصاویر صداهایی به گوش می‌رسید. در توضیحش نوشته بودند: «تصاویری از صدای شلیک ضد هوائی در اصفهان!» («تصاویری از صدا» دیگر چه صیغه‌ای است؟!)
وحشت یا شرم اسرائیلی‌ها از اظهارنظر!
همه اینها در شرایطی بود که از سوی مقامات اسرائیلی هیچ اظهارنظری صورت نگرفت و «جروزالم پست» (از رسانه‌های رسمی رژیم صهیونیستی) تاکید کرد اسرائیل مسئولیت این حملات را نخواهد پذیرفت! سخنگوی کاخ سفید، هم در نشست خبری از پاسخ به سؤال‌ها درباره حمله اسرائیل به ایران خودداری کرد. او گفت: «هیچ نظری در مورد این گزارش‌ها نداریم.»
سپس روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد که با تحلیل تصاویر ماهواره‌ای «حمله اسرائیل به یک پایگاه هوائی ایران در اصفهان» دریافته است سامانه پدافند هوائی این پایگاه هدف گرفته شده است. به نوشته این روزنامه سایر نواحی پایگاه و فرودگاه اطراف آن ظاهرا صدمه‌ای ندیده است.
روز بعد از سوی شبکه خبری CNN گزارشی منتشر شد و در آن آمد که:
 «به نظر  می‌رسد خسارت گسترده‌ای در پایگاه هوائی اصفهان که هدف حمله اسرائیل قرار گرفته، به‌وجود نیامده باشد.هیچ دهانه بزرگی روی زمین به وجود نیامده و ساختمان‌‌ها هم ویران نشده‌اند.»
بی‌بی‌سی هم تصاویر ماهواره‌ای از پایگاه نیروی هوائی ارتش منتشر کرد و نوشت که خسارت چندانی از این تصاویر مشهود نیست و تنها به نظر می‌رسد بخشی از یک سیستم پدافند هوائی در پایگاه نیروی هوائی ارتش آسیب دیده است.
موشکی که نرسید و سیستم پدافندی که فقط یک باتری بود!!
اما آب پاکی درباره جعلی بودن گزارش‌های حمله موشکی اسرائیل به ایران را ناخودآگاه شبکه «کان» این رژیم با استناد به «گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های خارجی» روی دست همه آن رسانه‌ها ریخت و نوشت: 
«موشک به کار رفته در عملیات اصفهان از نوع رَمپِج (به معنای یورش) ساخت صنایع دفاعی اسرائیل با برد 145 کیلومتر بود»!
یعنی هواپیمایی که این موشک را شلیک کرده بایستی حداکثر در 145 کیلومتری اصفهان پرواز می‌کرده، این درحالی است که اعلام شده بود شلیک موشک هواپیمای اسرائیلی خارج از مرزهای ایران و حتی کشورهای عربی مجاور ایران صورت گرفته، چنان‌که در گزارش نیویورک‌تایمز از قول چند مقام رسمی اسرائیل و کشورهای غربی چنین آمد: 
«اسرائیل به جای فرستادن جنگنده‌های خود به آسمان ایران، از فاصله چند صد مایلی غرب این کشور تعدادی اندک موشک شلیک کرد» 
این در حالی است که فاصله اصفهان تا مرزهای غربی کشور حداقل حدود 600 کیلومتر است!
اما یک گزارش دیگر نیویورک تایمز در روز یکشنبه از همه مضحک‌تر و خنده‌آورتر بود‌، در این گزارش اولا برخلاف تکذیب‌های قبلی‌، بالاخره به حضور ریزپرنده‌ها اشاره گردید و نوشته شد: «با فرستادن ریزپهپادها، معروف به کوآدکوپتر، سیستم پدافند هوائی ایران را گمراه کردیم.»!! 
و بالاخره ادعای موشک باران و شلیک 3 موشک و... به پایگاه هوائی ایران و انهدام سیستم راداری و پدافندی، به زدن «باتری یک ضدهوایی» کاهش پیدا کرد! در همان گزارش آمده بود:
« یک موشک به باتری یک ضدهوایی (و نه رادار یا سیستم پدافندی) اصابت کرد، در حالی که موشک دیگر در هوا منفجر شد. یکی از مقامات اسرائیلی گفت که نیروی هوائی اسرائیل عمداً موشک دوم را به محض اینکه مشخص شد موشک اول به هدف خود رسیده است منهدم کرد تا از وارد کردن خسارت زیاد جلوگیری کند» (چقدر آدم‌های رئوف و نازک‌دلی!) 
ولی مثل اینکه می‌دانستند این ادعا هم چندان نمی‌گیرد،چنان‌که در ادامه همان گزارش آمد: 
«... اما یکی از مقامات غربی گفت این احتمال وجود دارد که این موشک دچار نقص شده باشد. مقامات اسرائیل همچنین اعلام کردند هدف از این حمله نشان دادن توانایی حمله اسرائیل به ایران، بدون ورود به حریم هوائی این کشور است! (یعنی شلیک یک موشک به هدف با برد 140 کیلومتر از فاصله 1000 کیلومتری؟!!)
مانند ماجرای خواستگار خالی‌بندی است که برای ثروتمند نشان دادن خود نزد خانواده عروس، خود را خان بزرگی جا زده و آدرس جعلی برای اموالش ارائه می‌کرد، مثلا اینکه 80 قنات نکنده دارد و «نبود آباد» و «نیست آباد» و «هیچ آباد» هم متعلق به اوست!!
بی‌خاصیت و مسخره
اما بامزه‌تر از همه این موارد در گزارش نیویورک تایمز که به قولی مرغ پخته را هم در قابلمه به خنده می‌انداخت، این بود که اسرائیل با حمله به «باتری یک ضد هوایی» می‌خواسته نشان دهد، می‌تواند به تاسیسات هسته‌ای که ده‌ها متر در زیرزمین قرار دارد هم آسیب برساند!!! مثل اینکه برای تمرین انهدام یک ‌تانک پیشرفته، روی اسباب بازی آن تست کنند!!
شاید بهترین تعبیر برای این شامورتی بازی‌های اسرائیل و اربابان غربی‌اش همان کلمه وزیر امنیت داخلی اسرائیل بود: «بی‌خاصیت و مسخره».
سایر اخبار این روزنامه
دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان به جنایات اسرائیل ابعادی از ظهور قدرت ایران در عملیات «وعده صادق» (یادداشت روز) اخبار ویژه شلیک همزمان 30موشک از لبنان به اسرائیل در جبهه شمال آژیرها لحظه‌ای خاموش نمی‌شوند مگاپروژه سد و نیروگاه «اومااویا» هنر مهندسان ایرانی در سریلانکا سردار رادان: طرح عفاف و حجاب را با قوت، دقت و هوشمندي ادامه خواهیم داد اگر بار دیگر به خاک ایران تعرض کنید معلوم نیست چیزی از رژیم صهیونیستی باقی بماند ۶۰۰ هزارمیلیارد تومان از بدهی‌های دولت قبل  در حوزه اوراق و تأمین اجتماعی تسویه شد پاسخ قاطع و گسترده ایران قواعد و معادلات دشمن را برهم زد انتقال املاک، خودرو و طلا مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود این‌بار کوه حتی موش هم نزایید! طلسم‌شکنی تجارت گازی ایران و پاکستان پس از 15 سال اجرای نیمی از قانون «جوانی جمعیت» جلوی سقوط آزاد جمعیتی را گرفته است اگر بار دیگر به خاک ایران تعرض کنید معلوم نیست چیزی از رژیم صهیونیستی باقی بماند اگر بار دیگر به خاک ایران تعرض کنید معلوم نیست چیزی از رژیم صهیونیستی باقی بماند