نقشه شوم رژیم صهیونیستی برای جنایت جنگی جدید


گروه جهان: در دویست و هفتمین روز جنگ غزه نتانیاهو از اراده قاطع خود برای خلق یک جنایت بزرگ دیگر در جنوب غزه پرده برداشت. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، امیدها برای صلح و آتش‌بس را با تاکید بر قطعی بودن حمله به منطقه رفح در جنوب غزه بر باد داد. حالا جان بیش از یک و نیم میلیون نفر انسان در غزه در معرض خطر جدی بوده و به نظر می‌رسد صهیونیست‌ها مذاکرات را تنها برای پیش‌برد اهداف شوم خود می‌خواهند. به گزارش «تجارت»، اراده قاطع کابینه جنگی و تندرو نتانیاهو برای انجام حمله به رفح در شرایطی است که بر اساس اعلام وزارت بهداشت غزه درباره آخرین آمار جنگ غزه، رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته پنج کشتار در نوار غزه انجام داده که ۴۷ شهید و ۶۱ زخمی برجای گذاشته است. همچنین، تعداد قربانیان تجاوزات رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر به ۳۴ هزار و ۵۳۵ شهید و ۷۷ هزار و ۷۰۴ مجروح رسیده است.

عزم جزم نتانیاهو برای حمله به رفح
بر خلاف تصورات بسیاری از ناظران سیاسی که از احتمال تغییر بزرگ در معادلات جنگ غزه سخن به میان می‌آوردند، ظاهرا کابینه جنگ رژیم صهیونیستی تصمیم قاطع خود را برای حمله به رفح اتخاذ کرده است. در همین ارتباط، دیروز –سه‌شنبه- بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به خانواده‌های اسرای صهیونیست که توسط حماس در غزه به اسارت گرفته شدند، گفت: تغییری در اهداف جنگ ایجاد نشده است و ما هرگز حل و فصلی را درباره رفح نمی‌پذیریم. طبق گزارش الجزیره، نتانیاهو گفت: احتمال رسیدن به معامله تبادل اسرا اندک است. ما عقب نشینی کامل از نوار غزه را قبول نمی‌کنیم و تسلیم حماس نمی‌شویم. توقف جنگ قبل از نابودی گردان‌های حماس در رفح ممکن نیست. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شد: چه درباره آتش‌بس و تبادل اسرا توافق کنیم و چه نکنیم نیروهای ما برای ریشه کن کردن حماس وارد رفح خواهند شد. این ایده که ما جنگ را قبل از دستیابی به همه اهداف خود پایان خواهیم داد، غیرقابل قبول است. ما وارد رفح می‌شویم و تمام گردان‌های حماس را با توافق یا بدون توافق در آنجا نابود می‌کنیم تا به پیروزی کامل برسیم.» وی افزود: ما خارج کردن فلسطینی‌ها از رفح را در راستای آمادگی برای عملیات قریب الوقوع در آنجا آغاز کردیم. نتانیاهو گفت: ‌ما ۲۰۰ هزار نفر را به دلیل نگرانی‌های ایجاد شده درخصوص عملیات زمینی ارتش از رفح خارج کردیم. ما خواسته‌های حماس درباره توقف جنگ و آزادی کسانی که اسرائیلی‌ها را کشته‌اند، نمی‌پذیریم.

48 تا 72 ساعت زمان برای آغاز حمله به رفح
در سطحی دیگر، منابع رسانه‌ای از تصمیم گیری نهایی ارتش رژیم صهیونیستی برای انتخاب یکی از ۲ گزینه توافق برای تبادل اسرا و یا حمله زمینی به رفح طی روزهای آتی خبر دادند. روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» در این باره گزارش داد طبق برآوردها در ارتش به زودی درباره توافق تبادل اسرا و یا حمله به رفح تصمیم گیری می‌شود. این روزنامه نوشت: ارتش اسرائیل پس از تکمیل مقدمات عملیات رفح، تخمین می‌زند که ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده درباره عملیات نظامی در جنوب نوار غزه یا معامله تبادل اسرا با حماس تصمیم‌گیری خواهد شد. این گزارش در حالی است که رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند رژیم صهیونیستی در خصوص توافق تبادل اسیران با خروج نیروهای خود از کریدور «نتزاریم» به عنوان بخشی از آنچه آن را انعطاف پذیری بیشتر در مذاکرات خواند، موافقت کرد.

تلاش تل‌آویو برای ممانعت از خروج مردان از رفح
در میانه انتشار اخبار قطعی بودن جنگ در رفح، یکی از اخبار مهم درباره تصمیم صهیونیست‌ها برای عدم خروج مردان از رفح است. تصمیمی که می‌توان از آن به عنوان یک نقشه برنامه‌ریزی شده برای قتل‌عام شهروندان فلسطینی یاد کرد. در همین زمینه، یک مقام ارشد غربی آگاه به برنامه‌های رژیم صهیونیستی به پایگاه خبری «میدل ایست آی» گفت این رژیم «شبکه پیچیده‌ای از ایستگاه‌های بازرسی» را طراحی می‌کند تا هنگام حمله احتمالی به رفح، مانع خروج مردان در سن سربازی شود. این ایست بازرسی‌ها به شیوه‌ای طراحی شده‌اند که به برخی زنان و کودکان اجازه خروج از رفح را در پیش از حمله احتمالی رژیم صهیونیستی می‌دهد اما مردان غیرنظامی و غیرمسلح فلسطینی احتمالا از خانواده‌های خود جدا خواهند شد و در طول چنین حمله احتمالی در رفح می‌مانند. پایگاه خبری میدل ایست آی می‌نویسد: «افشای این گزارش درباره ساخت شبکه‌های پیچیده‌ای از ایست بازرسی‌ها نشان می‌دهد که اسرائیل چگونه و تا کجا برای حمله به رفح برنامه‌ریزی می‌کند؛ جایی که بیش از یک میلیون آواره فلسطینی به چادرها و اردوگاه‌های موقت پناه برده‌اند.» یک مقام مطلع ارشد غربی به این پایگاه خبری گفت: «اسرائیل شبکه‌ای از ایست بازرسی‌ها را ایجاد می‌کند تا از خروج مردان در رفح جلوگیری کند.»

تاکید حماس بر ایستادگی در رفح



در سوی مقابل جنگ‌طلبی رژیم صهیونیستی در رفح، یکی از رهبران جنبش حماس جزئیاتی را درباره آماده کردن پاسخ نهایی مقاومت فلسطین به موضع رژیم صهیونیستی درباره پیشنهادی که خود حماس درباره تبادل اسرا و آتش بس در غزه داده بود، فاش کرد. این رهبر حماس در مصاحبه با العربی الجدید گفت: به رغم کمبود زمان رهبری حماس در خارج توانست پاسخ اخیر اسرائیل را از طریق کانال‌های امن به مقاومت در غزه برساند. مقاومت غزه نیز در چارچوب تهیه پاسخ نهایی آن را مورد بررسی قرار داد.